בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שבת, 25 ביוני 2011

ואם בענייני חובות

טענתי אתמול שבן לאניסטר תמיד משלם את חובו, אז באמת הגיע הזמן ללרוקן את מאגרי הפכים והזוטות שהצטברו.
1. לפי החוקה האמריקאית, אחת לעשור נערך מפקד ולפיו מעדכנים את מספר חברי הקונגרס של כל מדינה. ומכיוון שכך, רוב המדינות - גם אלה שלא מרויחות את מפסידות חברי קונגרס - מנצלות א תההזדמנות כדי לשרטט מחדש את מפת המחוזות שלהן, מה שמכונה redistricting. התהליך שונה בין מדינה למדינה, אבל מכיוון שהרפובלקאים זכו בהישגים חסרי תקדים בבחירות 2010 ובין השאר בשליטה במספר חסר תקדים של בתי מחוקקים מדינתיים, ההערכה היתה שהם ירויחו מהתהליך. ובכן, מתברר שלא. ראשית, הרפובליקאים כבר מיצו לא מעט מהרוחים שיכלו להשיג בפעם הקודמת. שנית, בשל ההצלחה הגבוהה בבחירות 2010, מראש הרפובליקאים מחזיקים במספר רב של מחוזות שיהיה להם קשה לשמור עליהם (למשל, מחוזות שהצביעו עבור אובמה ב2010). ושלישית, מהלך מבריק אחד של הדמוקרטים באילינוי צפוי להעניק להם לפי ההערכות לא פחות מחמישה חברי קוגנרס חדשים, מה שמקזז את רוב הרוחים שהרפובליקאים יכולים לבשיג במדינות אחרות, ולכן ההערכה הרווחת היא שדווקא הדמוקרטים ירויחו מעט מהתהליך הפעם. מכל מקום, בקליפורניה לבוחרים נמאס מהמשחקים הפוליטיים בנושא ולכן הם העיברו במשאל עם החלטה שמפקיעה את התהליך מבית המחוקקים ומעבירה אותו לועדת אזרחים בלתי תלויה. ובמסגרת זו, מחוז לוס אנג'לס (המחוז הגדול ביותר בארה"ב, עם למעלה מ3 מליון תושבים), מציע גם לאזרחים לנסות לשרטט מפה.
2. חוקר במדע המדינה חישב מה הסיכוי שסיפור סקס יהפך לסקנדל.
3. וזה סתם מגניב (או ליתר דיוק, זה צילום רנטגן של כלב שותה):
4. האמן ג'ספר אלניגס יצר את הוידאו הבא מתמונות שמצא בגוגל:

Untitled from jasperelings.info on Vimeo.
5. בבחירות 2008 אחת החקויים המוצלחים ביותר בסדרות הסאטירה האמריקאיות היה חקויה של השחקנית טינה פיי את שרה פיילין. החקוי גם לאוהדיה של פיילין לזעום ואפילו הביא למעין פרק סולחה, בו פיילין התארחה בתוכנית והעבירה מערכון ביחד עם דמותה המשוחקת על ידי פיי. מכל מקום, כנראה שהחקוי היה מוצלח מספיק, שאפילו פוקס ניוז התבלבלו והשתמשו בתמונה של פיי באייטם על פיילין.
6. ואם בפיילין עסקינן, לפני כמה שבועות כל ארה"ב רעשה וגעשה כאשר מדינת אלסקה נאלצה להענות לצו לפי חוק חופש המידע ולפרסם את כל האי-מיילים של פיילין מתוקפת מושלותה. בדיעבד, זו היתה סערה בכוס מים, שכן לאחר שכל היעתונים עברו וסרקו את 24,000 האימיילים (ניו יורק טיימס ווושינגטון פוסט אפילו קראו לקוראיהם להשתתף במאמץ) לא נמצא שום דבר מענין. אבל זה עדיין סיבה מספקת ליצור את האתר הקריפי משהו הזה. (הקרדיט ליוני טל)
7. קונאן אובריין עושה קצת צחוק מפיילין אחרי פדיחות פול רבר שלה
8. בניגוד לקונגרס הקודם, המושב הזה הוא מהפחות יעילים בהסטוריה. למעשה, עד עכשיו בילה הסנט שליש מזמנו בבידקות quorum, תהליך טכני ואדמיניסטרטיבי שנועד בעיקר להרוג זמן, ושהוא כל כך משעמם שC-CPAN, הרשת המשדרת בשידור ישיר את דיוני הקונגרס, מוספיה מוזיקה קלאסית ברקע כדי שהצופים לא יחשבו שהשידור נתקע.
9. כל מיש שאני מכיר שעבד עם חברת תוכנה אמריקאית גילה שכאשר אתה מגיע לדבר עם המהדנסים הם כמעט אף פעם לא אמריקאים מלידה. הם הודים, סינים, ישראלים - מה לא, אבל מעט מאוד מהם אמריקאים. אז עד עכשיו זו היתה רק הסטטיסטיקה של רופאים שלי, ועכשיו גם אובמה הגיע למסקנה שאין מספיק מהנדסים אמריקאים.
10. מזל טוב, IBM!
11. האמריקאים לוקחים את הספורט שלהם ברצינות. מאוד ברצינות. ולכן כאשר לברון ג'יימס, מי שהיה במשל שנים כוכב קבוצת הכדורסל של קליבלנד עבר למיאמי בשנה שעברה, הוא הפך מייד לאדם השנוא ביותר בקליבלנד ומיאמי בהתאם לקבוצה השנואה בקליבלנד. ולכן לא היו שמחים מתושבי קליבלנד - ואוהיו ככלל - כאשר מיאמי הפסידה בגמר לדאלאס. למעשה, כל כך שמחים עד שג'ון קאסיץ', מושל אוהיו, העניק לשחקני דאלאס אזרחות כבוד של המדינה.
12. אתמול בלילה סנט ניו יורק הפך נישואים חד מיניים לחוקיים במדינה. זו המידנה המאוכלסת ביותר שנישואים חד מיניים חוקיים בה באופן מפורש (המצב בקליפורניה נזיל אבל לא מוכרע סופית, הוא בידי בית המשפט. הצעה 8 שנועדה להכשיר נישואים חד מיניים במשאל עם נכשלה).

שבוע טוב!

תגובה 1:

  1. המצב בקליפורניה נזיל מסיבה נוספת: המדינה כן מכירה באותם זוגות חד מיניים שניצלו את חלון ההזדמנויות והתחתנו אחרי פסיקת בית המשפט ולפני שהצעה 8 אושרה.

    השבמחק