בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שני, 9 בינואר 2012

בין התירס לגרניט

אז מה עוד קרה בעולם בעודנו תועים בשדות התירס של איווה?
1. מאז אמצע 2010, אנו עדים מצב שלא התרחש בארה"ב למעלה מ50 שנה: בשני בתי הקונגרס אין אף בן למשפחת קנדי. אך אל חשש, ג'ו קנדי השלישי,  בנו של ג'ו קנדי השני, אחיהם של ג'ון, רוברט וטד שהיה חבר קונגרס בעצמו, הודיע שהוא מתמודד בנובמבר על המושב שמתפנה עם פרישתו של ברני פרנק (שהוא אגדה קונגרס בפני עצמו)
3. אם אמא שלכם רומזת לכם שכדאי שתתקשרו יותר - היא יודעת מה טוב לכם. לפי מחקר חדש, שיחת טלפון עם אמא מרודיה באופן משמעותי את רמות הלחץ והמועקה. ולא, SMSים הם לא תחליף מספק.
4. בפינת המיזוגניה השבועית: בכנס של מכון פוע"ה על רפואה והלכה, שעסק בשאלות הלכתיות בגניקולוגיה, אסרו על רופאות להרצות, וביקשו מהן לשלוח גברים מטעמן. נסבע לכם שאני לא ממציא את זה.
5. נכון שתהיתם מה עובר על המזוודה שלכם בעודכם קוראים את המגזין המרתק שבכיס המושב שלפניכם במטוס? אז הנה, באדיבות חברת דלתא:
6. לפני שבוע, סמואה - אי די נידח באוקיינוס השקט, קרוב לקו התאריך - החליטה להעביר את איזור הזמן שלה מGMT-11 לGMT+13. זה נשמע כמו קפריזה, אבל בעצם יש בזה לא מעט הגיון: בעשורים הקודמים עיקר הקשר של סמואה היה עם ארה"ב, שכרגע היא חולקת איתה את התאריך. אבל בשנים האחרונות הקשר המסחרי עם אוסטרליה וניו זילנד גדל בהרבה, וזה די לא נוח להיות יום אחד אחריהן. מה גם שפיזית סמואה הרבה יותר קרובה לסידני מאשר ללוס אנג'לס למשל. אז התאריך 20.12.11 פשוט לא התקיים בסמואה.
7. גרג מנקיו מביא סיקור לגבי המקצועות של האלפיון העליון בארה"ב. מככבים: מנהלים (42%) ובנקאים (18%). מתכנתים לא כל כך.
8. המעצב קו יאנג מציע את הרעיון הממש מגניב הבא: קרטון חלב שצבעו משתנה ככל שהחלב פחות טרי:
9. שון טרנד השתמש בנתוני האוכלוסייה העדכניים ביותר של 2011 כדי להעריך מה יהיו השנויים במספר חברי הקונגרס של כל מדינה לאחר מפקד האוכלוסין הבא, ב2020. נשמע קצת מופרך, אבל תחזיות כאלה בעבר (ב2001 לגבי תוצאות 2010, ב1991 לגבי תוצאות 2000 וכד) היו מדויקות באופן מפתיע, אם נחריג התפתחויות קיצוניות וחריגות (כמו קתרינה, שאחרית באופן ישיר לירידה של חבר קונגרס מלואיזיאנה. אז מה מחכה לנו? טקסס תוסיף עוד לא פחות משלושה חברי קונגרס; קליפורניה לא תחזור על הפדיחה ההיסטורית של קפיאה על השמרים, ותוסיף לעצמה עוד חבר קונגרס, וגם קולורדו, וושינגטון וצפון קרולינה במרויחות. בצד המפסיד - בעיקר רצועת החלודה - האיזורים שהיו פעם מרכז תעשייתי וסובלים מהדרדרות מתמשכת: מדינות המערב התיכון -  אילינוי, משיגן, אוהיו, מערב וריג'ניה; וכן ניו יורק (צפון המדינה אף הוא איזור תעשייתי שוקע) ופנסילבניה (בשל השקיעה הארוכה של פיטסבורג וסביבותיה) ורוד איילנד - כולן תאבדנה חבר קונגרס. לכאורה - תחזית עגומה לדמוקרטים, אבל כפי שכבר כתבתי בתחילת ימי הבלוג, בטווח ארוך, לא כל כך בטוח.
10. הנה התחקיר של ערוץ 10 ששלדון אריסון כל כך לא רצה שצופי הטלויזיה הישראלים יראו.
11. מסתבר שתרופות פלצבו עובדות, גם אם אומרים לחולה שזה פלצבו.
12. זה בודאות סרט שאני הולך לראות:
13. אם רציתם לדעת מי מנהל את התקשורת הישראלית ולאילו מטרות (רמז: הססססמול זו לא תשובה מדוייקת).
14: זה כבר קצת באיחור, אבל הנה הסיכום המרשים ביותר של פועלו של קים ג'ונג איל. כך נראית צפון קוריאה מהחלל:
15. מסתבר שג'ון ד. רוקפלר החזיק בשעתו עושר השווה בערכו 1.53% מהכלכלה האמריקאית. כולמר הוא לבדו הכיל יותר מהאחוזון העליון.


שבוע טוב, ולהתראות בניו המפשייר.



2 תגובות:

  1. החישוב של הזזת השעון לא מסתדר לי.
    אתה בטוח במספרים?

    השבמחק
  2. לGMT+13, לא 3. ה1 נשמט לי בשל טעות הקלדה. תודה!

    השבמחק