בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום רביעי, 25 באפריל 2012

רשימות יום העצמאות

יום חשוב, יום העצמאות. מצד שני, אין לי דבר באמת מקורי לומר עליו כרגע. אז נציין שהוא יום חשוב (בלי ציניות), והנה אוסף מקרי של עניינים שהצטברו בגוגל רידר:
1. מוקדש לאיתמר קגן, שבאמת ניסה בגיל 12 להכניס נורה למיקורגל כדי לראות מה קורה:
2. דימיטרי קירוקוב חטף דו"ח תנועה משוטר על שלא עצר בתמרור עצור. אלא שהוא משוכנע שהוא כן עצר, והשוטר פשוט לא ראה. אז הוא הוכיח פיזיקלית, שמזוית כמו זו של השוטר, באופן עצירה מסויים זה יראה לשוטר כאילו הוא לא עצר; שלח את זה לבית המשפט וזוכה. מלך.
3. אני חושב שהסרט האהוב עלי מסרטיו של וודי אלן הוא "כולם אומרים, אני אוהב אותך". לא יודע למה, כנראה שהוא לא יצירת המופת הגדולה של אלן, אבל אני אוהב אותו. מכל מקום הסרט מספר על משפחה ליברלית, מסוג הליברלים של האשמה (עשירים, גרים באפר איסט סייד, ומרגישים אשמים על זה) וקורים להם כל מיני דברים, בין השאר אחד הבנים נהפך לרפובליקאי, והמשפחה פשוט לא יודעת מה לעשות. בסוף הסרט, כשכל חוטי העלילה נפתרים, החוט הזה נפתר בכך שמגלים שלבן היה קריש בעורק הצואר שחסם לו את גישת הדם למוח. כששחררו את הקריש, הוא חזר להיות ליברל (איך נאמר, אלן לא משתמש באנדרסטייטמנט בביקורת פוליטית. מלך #2) מכל מקום, נזכרתי בזה בעקבות הידיעה הזו, על גבר רגיל, סטרייט ואיש משפחה, שבעקבות אירוע מוחי הפך להומוסקסואל. בחיי. (שלא יובן לא נכון, אין כאן שום אמירה ערכית על הומוסקסואלים או סטרייטים. זה בעיקר משעשע / מדהים)
4. ראש עיריית ניוארק, ניו ג'רזי, רץ לתוך הבית הבוער של שכנתו והציל אותה. מלך (#3)
5. לא רק שטכנולוגיה מתפשטת היום מהר יותר. היא מתפשטת ממש מהר יותר:
6. לפי מחקר חדש, ככל שהאות הראשונה של שם המשפחה שלכם מאוחרת יותר בא"ב, אתם נוטים להיות בזבנים יותר. אז זה לא שאני בזבזן, בכל אשמה הק' של קרויזר.
7. ואם אנחנו בגראפים מגניבים: חמש המדינות הראשונות בכמות ציוצים בטוויטר לאדם באפריקה היו בעברן בשליטה אנגלית (וזה המכנה המשתוף היחיד, מדובר על מדינות החל במצרים וכלה בדרא"פ):
8. איך אמר מרקס? "ההסטוריה חוזרת על עצמה פעמיים, פעם שניה כטרגדיה ופעם שלישית כפארסה"? מאה שנה לאחר "משפט הקופים" המפורסם, עבר חוק בטנסי המתיר לימוד בריאתנות בבתי הספר תחת אצטלה מדעית של לימודי ביולוגיה.
9. והנה ממש "אבוי למנוצחים": הפטנטים של נטסקייפ? הם היום שייכים ללא אחרת מאשר מייקרוסופט.
10.הלמ"ס האמריקאי פרסם טבלה של המשכורת החציונית של בוגרי כל מקצוע בקולג', כלומר - איזה מקצוע הכי שווה ללמוד. כאשכול, מתמטיקה ומקצועות מחשב מקום שני, וכמקצוע בודד הmajor של מתמטיקה/מדמ"ח במקום שלישי (אחרי מהנדסי דלקים ורוקחות). מה שיותר הרשים אותי שלבוגר מתמטיקה+מדמ"ח בארה"ב יש שכר חציוני של $98,000 לשנה, כלומר כ30,000 ש"ח בחודש; זה לא נשמע לי דרמטית יותר משכר חציוני של בוגר מקצועות אלה בארץ. (זה יותר, אבל לא דרמטית יותר) אבל אולי אני טועה. בכל מקרה, הטבלה כאן.
11. ובכל זאת, ממצוות היום. זה אולי הקטע שהכי הרשים אותי ביחס לעומק התחקיר של "הבית הלבן" (חוץ מהעובדה הקטנה שיום העצמאות הישראלי נחגג בתאריך העברי); ליאו מגארי, ראש הסגל, מדבר עם הנשיא:
(אם אינכם יכולים לראות, הלינק כאן)

חג שמח!

נ.ב. צריך לומר גם לזכות: על דברי הטירוף של רבקה שמעון (שכתבתי עליהם שבוע שעבר) לא ראיתי איש מגן, וכן ראיתי הרבה מוקיעים. אז אולי בכל זאת יש תחושה שנחצה כאן גבול. ולו בכך ננוחם.

2 תגובות:

  1. אם מסתכלים לפי ה A"BC אז אני המשפחה שלי חסכנית, לעומת זה בא"ב, זה בזבזן. קונפליקט.

    השבמחק
  2. ממש מגניב שבגרף הטכנולוגיה אפשר לראות השפעות של אירועים חיצונים, כמו המיתון הגדול של 29' או מלחמת העולם השנייה, על כניסה של טכנולוגיה לחיים. מעניין אם הגרף היה ממשיך עוד כמה שנים אם אפשר היה לראות השפעה של המשבר ב-2008 על כניסת טכנולוגיה חדשה.

    השבמחק