בלוג על פוליטיקה אמריקאית, ופוליטיקה של מדינות אחרות; מחשבות על דת, על המגזר, ועל דתל"שות; וגם על כל מיני דברים אחרים.

יום שישי, 1 בפברואר 2013

ערמת לינקים 1.2

לקחנו כמה ימים להתאושש מהבחירות, כמו גם מצונאמי הטראפיק לפוסטים של הראל, ואפשר לחזור לשגרה אם ערמת לינקים ראויה (ולא כוללת את ההשבעה של ברק אובמה לכהונה שניה, שנבלעה אף היא בהמולת הבחירות וראויה לזכות לפוסט משל עצמה).
1. רצועת הפריים-טיים של פוקס ניוז הדרדרה בינואר לרייטינג הכי גרוע שלה מזה 12 שנים.
2. במסגרת הדיונים הפוליטיים האמריקאים שהחצנו בשל הבחירות הבישראל, מתנהל עכשיו דיון משמעותי בנושאי בקרת נשק - בעקבות הרצח ההמוני בקונטיקט, אובמה החליט לדחוף סדרת חקיקה ופעולות מנהליות לחיזוק הבקרה על הנשק, מה שעורר כמובן תגובה נזעמתמצד הNRA והרפובליקאים. בין השאר הNRA ארגן סופשבוע של תערוכות נשק שבו כולם יוכלו לראות שנושאי הנשק הם אזרחים טובים ושומרי חוק שלא לגיטימי לקחת את נשקם; הם קראו לאירוע הזה gun appreciation day. מה שקצת קלקל את המסר היה שבמסגרת אירועי היום, חמישה אנשים לפחות נפגעו מתאונות נשק בתערוכות.
3. לפי מחקר חדש, 63% מהנבחרים בבית הנבחרים החדש מייצגים מחוז שאינו מחוז הולדתם, ו40% מייצגים מחזו שלא נמצא במדינה שבה נולדו. זה לא מאוד מפתיע שכן ארה"ב מאוד מובילית מרחבית, אנשים עוברים ממקום למקום בכל רחבי ארה"ב. מה שדי מפתיע הוא ששיעור המחוקקים שלא מייצגים את מחוז הולדתם דווקא יורד בשנים האחרונות, משיא של כמעט 70% בשנות ה70 וה80.
4. חייבים להוריד את הכובע בפני ארנולד שוורצנגר, שעם פרישתו מתפקיד המושל חזר לשחק בסרטי אקדן הוליוודיים כאילו לא היו דברים מעולם. ואם כבר כוכב הוליוודי אז עד הסוף - עכשיו אספן שקנה ארוניות מחסן שהשתייך כמסתבר למגזין פנטהאוז מצא קלטות סקס ישנות של המושל לשעבר. רק בקליפורניה.
5. רק כדי שתהיו בעניינים, הרפובליקאים התקפלו לחלוטין בענייני תקרת החוב והחליטו להעלות חד צדדית את התקרה כך שתפקע רק עוד שלושה חודשים. הם טוענים שיהיה להם אז את אותו המינוף אבל זה לא ממש אמין שכן הסיבה העיקרית לדחיה היא ההערכה אצל ההנהגה ובעיקר בקהילה העסקית שזה הימור שהגיע זמן לשים לו סוף כי הוא מסוכן מדי - והקהילה העיסקית היא מי שממננת אחרי הכל, את המפלגה הרפובליקאית.
6. הימין האמריקאי אוהב ללעוג לקליפורניה, על הממש להלא מתפקד שלה ומערכות רווחה הבזבזניות שלה, כדוגמה לקריסת התפיסה הליברלית. אבל קליפורניה מתעקשת להתאושש כל פעם מחדש: לאחר שתיקוני מסוי שעברו במשאל עם ועל ידי הסופר-רוב הדמוקרטי בבית הנבחרים של המדינה העלו את המדינה בדרך לעודף תקציבי, עכשיו התגלו מרבצי נפט אדירים בתוך מבנים סלעיים במדינה - מה שקרוי shale oil, מחצבים ששיטות חדשות מאפשרות את ניצולם, בדומה למאגרי הshale gas במזרח ארה"ב. ולא רק שהתגלו המרבצים הללו, נראה שגודלם הוא יותר מכל תפוקת הנפט של כל שאר ארה"ב. כי יש מדינות שאלוהים פשוט נותן להן הכל, וקליפורניה היא הראשונה בתור.
7. בפינת הויזואליזציה המגניבה: ברנדון המרדין אנדרסון השתמש בנצוני הצזוס כדי לצייר מפה שבה כל אמריקאי מיוצג בנקודה אחת. מעבר לפטרנים הברורים - ריכוז האוכלוסיה בצפון מזרח ולאורך החוף הפסיפי, הפתיע אותי לראות את הפס הנוסף של ריכוז האוכלוסיה, באיזור הדרום מזרחי מצפון קרלויינה ועד אטלנטה. וגם מגניב לראות איך במדינות המישורים הגדולים, שבהן חילקו את הקרקעות לחוות משבצות משבצות ובאמצע כל קבוצת משבצות בנו עיירה, הפטרן נשאר עד היום, ורואים איך העיירות קופצות לעין משבצות משבצות
8. המקום לבדוק בפעם הבאה שיש לכם קרייבינג לברוקס באמצע יום לימודים באונ' ת"א (מעדו קינן)
9. אחת התוצאות הלא צפויות של מדיניות הילד היחיד בסין היא שגדל שלם דור של מפונקים בלתי נסבלים.
10. בתחילת הכהונה ממשל אובמה הקצה חלק מאתר הבית הלבן להגשת עצומות, תוך התחיבות שכל עצומה שתזכה ליותר מ25,000 חתימות תזכה לתגובה (בינתיים הם העלו את הרף ל100,000). וכך, הבית הלבן גם הגיב לעצומה הקוראת לפיתוח "כוכב מוות" (כן, כמו זה של מלחמת הכוכבים"); המשפט האהוב עלי הוא The administration does not support blowing up planets. גם לעצומה שחתמו עליה עשרות אלפי רפובליקאים ממורמרים ושקראה לממשל לאפשר למדינות רפובליקאיות לפרוש מהאיחוד (לא שבאמת אחת מהן הציעה, אבל אתם יודעים) הם ענו בשיא הרצינות, בהזכירם בין השאר As President Abraham Lincoln explained in his first inaugural address in 1861, "in contemplation of universal law and of the Constitution the Union of these States is perpetual." In the years that followed, more than 600,000 Americans died in a long and bloody civil war that vindicated the principle that the Constitution establishes a permanent union between the States.
11. ואם נחזור לויזואליציה: מפוי של כל פצצה ופצצה שנפלה על לונדון בבליץ.
12. לג'ק לו, מי שעומד להיות שר האוצר הבא של ארה"ב, יש הרבה מעלות (וזה עוד בלי שדיברנו על נסיונו בשוק הפרטי בשנות ה80), אבל ללא ספק הפיצ'ר המגניב ביותר הוא החתימה שלו, שבקרוב תתנוסס על כל שטר אמריקאי שיונפק:

ומכיוון שהאינטרנט הוא מקום מופלא, אתם יכולים גם לארגן לעצמכם חתימה בסגנון ג'ק לו.
13. בממסגרת סקרי "הקונגרס כל כך לא פופולארי שהוא פחות אהוד מ", באחד הסקרים האחרונים הקונגרס האמריקאי פחות אהוד מכנים, פקקי תנועה, טיפול שורש וקולונוסקופיה. אבל, מאידך, חברי הקונגרס יכולים להתנחם בכך שהם עדיין יותר אהודים מבריונים בגני ילדים, ג'ון אדוורדס, לוביסטים, פידל קסטרו, קומוניזם וזיבה.
13. בכל רחבי ארה"ב מצויים כיום מסלולי car pool, בהם מותר לסוע רק אם נוסעיפ ברכב 2 (או 3 או 4) או יותר נוסעים, או תחבורה ציבורית, בדומה לנסיעה חינם במסלול המהיר לת"א. ג'ונתן פרידמן מסן רפאל, קליפורניה נתפס כשהוא נוסע במסלול כזה לבדו. ההגנה שלו? הוא טען שהיו שני אנשים במכונית, מכיוון שעל המושב שליד הנהג היו מונחים מסמכי ההקמה של תאגיד. ותאגידים, כפי שיומר לכם מיט רומני, הם אנשים. ההגנה הזו לא עבדה. אבל בטח כי זה קרה בקליפורניה, ססססמולנים.
14. פינת הויזואליציה, #3: כמה רחוק יכולת להגיע מניון-יורק בתוך יום, ימויים, שלושה, שבוע, שבועיים שלושה וכו', מ1800 ועד ימנו. מדהים.
15. תיאוריה ידועה בבפרק האחרון של "פריקונומיקס" קושרת את הירידה בשיעורי הפשיעה בניו-יורק בתחילת כהונתו של רודי ג'וליאני בשתחילת שנות ה90, ובערים אמריקאיות אחרות באותה התקופה, בפסק הדין רו נ' וייד מ1974 שהפך הפלות בארה"ב לחוקיות, וכך מי שהיו נהפכים לפושעים בעת התבגרותם בתחילת שנות ה90 פשוט לא נולדו כי הם הופלו. אבל האמת היא שהראיות מאחוריה בעייתיות משהו. מכל מקום, מחקר חדש קושר את הירידה בפשיעה בדבר אחר לחלוטין - ירידה בשיעור העופרת במזון ובמים.
16. הקרוניות המפורסמות של סן פרנסיסקו חוגגות יום הולדת 100.

תגובה 1:

  1. לגבי לינק 9: תופעת "הקיסרים הקטנים" נרחבת כל כך עד שלומדים אותה באוניברסיטה ומייחסים לה השפעה על הישרדותה העתידית של סין.
    נ.ב. - ויזואליזציה זה מגניב

    השבמחק